ŞAHSİYET (GÜNÜN KİTABI)

ŞAHSİYET
Dünya müthiş bir bilgi kirliliği yaşıyor. Bilgiye ulaşmanın kolaylaşması, hızlanması, ucuzlaması, herkesin bilgili (hatta alim) olduğu vehmini “zihni gerçeklik” haline getirdi. Dünyada tedavül eden bilgilerin kahir ekseriyeti batı tarafından üretilmekte ve batı medyası ve Batılılaşmış medya tarafında servis edildiği bugün, başı ve sonu belli olmayan müthiş bir zihni kaos yaşanıyor. Zihni dünyası batılı bilgi dezenformasyonuna ta ilkokuldan itibaren maruz kalan Müslümanlar, kaçınılmaz olarak pozitif akıl terkibine teslim olmuş durumda. Akıl batılı, bilgi batının, servis batı misyonlarının… Geriye kalan şey, kalbindeki kör topal imanı, kazınmayacak kadar betonlaşmış ve tasfiye edilmeyecek kadar çoğalmış batılı muzahfarat ile kuşatılan müminler…
Nefsi ıslah, akl-ı selimi inşa edilmemiş, imanı kalb ve zihin dünyasına hakim olamamış, “külli anlayışı” iktisap edememiş müminler, İslam’ı, batılı veriler ve metotlarla (usul değil) ve pozitif akılla anlama çabasında… Böyle bir zihni ve kalbi evrende “şahsiyet” inşa edilemez, kendiliğinden zaten oluşmaz ve zuhur etmez.
Zihni ve kalbi evreni kaosa mahkum hale gelen Müslümanlar, kaçınılmaz olarak bir “istinat” arıyor. Şahsiyetini inşa edemediği, akl-ı selimin ilk şartı ve altyapısı olan İslam ahlakını kuşanamadığı için, samimi şekilde imanını muhafaza cehdiyle bir “kurtuluş yolu” arıyor. Tabii ki insanlar masum ve mazur… Kaos o kadar derin, dezenformasyon o kadar etkili ki, insanların bir kısmının Fethullah Gülen’e itibar etmesi, onu hatasız ve masum görmesi, her arzusunu emir telakki etmesi için fikri ve ilmi şartlar müsait. Fethullah Gülen’in ihanetindeki büyüklüğü görmeyecek kadar idrak körü haline gelen insanlar, dehşetengiz hale gelen teorik kaostan besleniyor.
Şahsiyet, üzerinde titizlikle çalışmamız gereken mevzuların başında geliyor. Bu eser başlangıç olur inşallah…

20141107_163524

_______________________________
Kitapların fiyatı 13.00 TL
Toptan (en az 10 adet) fiyatı 8.00 TL
Talep için müracaat NURİ YILDIZ
Telefon: 0530 696 93 04
E-mail: hacinuriyildiz@hotmail.com
__________________
NOT: Sipariş vereceklerin; 1-İsim ve Soyisim, 2-Adres , 3-Telefon, 4-TC numarası (fatura için) bilgilerini, Nuri Yıldız’ın e-mailine göndererek telefonla bilgi vermeleri rica olunur.
__________________
Banka Hesap Numarası:
Halk bankası K.Maraş merkez şubesi
TR 61 0001 2009 4720 0001 0304 75
________________________________
Basılan kitaplar
1-İslam Medeniyet Tasavvuru-1-Terkip ve Tefekkür
2-İslam Medeniyet Tasavvuru-2-İnşa Muhafaza Tecdit
3-İslam Medeniyet Tasavvuru-3-Şehir ve Medeniyet

4-Medeniyetin Göç Vakti
5-Anlayış ve Tefekkür
6-Zaman Mekan Varoluş
7-Hilafet Dört Halife ve Devlet İdaresi
8-İslam Maarif Anlayışı-1-Temel Telakki
9-İslam Maarif Anlayışı-2-Ruhi-akli süreçler
10-İslam ve Teşkilat
11-Karz-ı Hasen Müessesesi
12-Fethullah Gülen’in Fikir Hilesi
13-Akl-ı Selimin Farkı
14-Akıl Nedir?
15-Aklın Teşekkül Süreci
16-Akıl İnşası-1-Nazariyat
17-Akıl İnşası-2-Tatbikat
18-Şahsiyet
19-Şahsiyet Olamamış Kişilik Tipleri
20-Zeka Şahsiyet Hayat
21-Dirayet ve Mukavemetin Ruhi Kaynakları
22-Dirayet Mukavemet Hayat
23-İhtilal
24-İhtilal Liderliği
25-İkinci Kurtuluş Savaşları Çağı
26-Değişim Süreçlerinin Tabiatı
27-Batı Çöküyor
28-Filistin Davası ve Büyük İsyan
29-İslam Birliğinin İçtimai Altyapısı
30-Büyük Kavga
31-Türkiye Kendisiyle Hesaplaşıyor
32-Türkiye Yol Ayrımında
33-Düşünce ve Siyasetin Seviyesizliği

Share Button

ŞAHSİYET (GÜNÜN KİTABI)” üzerine bir düşünce

  1. Mefhumlar; zihinde vakıası idrak edilebilen manalardır.
    Bu vakıa, ister dışarıda hissedilen bir vakıa olsun isterse hissedilen bir vakıaya dayalı olarak dışarıda var olduğu tam bir teslimiyetle kabul edilen bir vakıa olsun, zihinde idrak edilebiliyorsa bunlar birer mefhumdurlar. Bunların dışındaki cümlelerin ve kelimelerin anlamları mefhum olarak isimlendirilemez. Bunlar ancak soyut bilgilerdir.
    Mefhumlar, ya vakıayı bilgilerle ya da bilgileri vakıayla ilişkilendirmekle oluşurlar. Bu oluşum, vakıa ve bilgileri birbiri ile ilişkilendirme anında, vakıa ve bilgilerin ölçüldüğü kaide veya kaidelere göre daha da netleşir. Yani vakıa ve bilgileri birbiriyle ilişkilendirme anındaki akletmesi, kavraması oranında billurlaşır. Böylece kişide, cümleleri ve lafızları anlayan, somut vakıasıyla manaları idrak eden ve bunlar hakkında hüküm veren akliyet/zihniyet meydana gelir.
    Buna göre akliyet; bir şeyi akletme, idrak etme keyfiyetidir.
    Bir başka anlatımla akliyet; tek bir kaideye veya belirli kaidelere göre değerlendirilerek, vakıanın bilgilerle veya bilgilerin vakıayla ilişkilendirilmesi keyfiyetidir.
    İşte, bu nedenle İslami akliyetile komünist akliyet, kapitalist akliyet, karışık akliyet ve düzenli akliyet arasında fark vardır.
    Kişide var olan mefhumların neticeleri ile insan, idrak ettiği vakıaya yönelik davranışlarını, vakıaya yönelme veya ondan yüz çevirme şeklinde görülen eğilimini belirler ve eğilimlerini özel bir eğilim ve belirli bir zevk haline getirir.
    Eğilimler;
    ihtiyaçlarını doyurmak istediği eşyalar hakkında insanda var olan mefhumlarla bağlantılı olarak, ihtiyaçlarını doyurmaya yönelten yönelticilerdir. İnsandaki meyiller, organik ihtiyaçları ve içgüdüleri doyurmayı gerektiren hayati güç tarafından ortaya çıkartılır. Bağlantı bu güç ile mefhumlar arasında olur.
    Tek başına bu eğilimler yani hayat hakkındaki mefhumlarla bağlantılı olan yönelticiler insanın nefsiyetini oluşturur. O halde nefsiyet;içgüdüleri ve organik ihtiyaçları doyurma keyfiyetidir. Diğer bir ifade ile ihtiyaçları doyurmaya yönelten yönelticilerin mefhumlarla ilişkilendirilmesi keyfiyetidir.Nefsiyet, hayat hakkındaki mefhumlarla bağlantılı olarak, eşya hakkında insanda var olan mefhumlarla, insanın içinde doğal olarak var olan yönelticiler arasındaki bağlantıdan meydana gelen zorunlu bir sentezdir.
    İşte, bu akliyet ve nefsiyet ile şahsiyet oluşur. Akıl ya da idrak insanın fıtratında bulunmasına, her insanda kesin olarak var olmasına rağmen akliyet,ancak insanın fiili ile meydana gelir. Meyiller de insanla beraber yaratılmış olmasına ve her insanda kesinlikle bulunmasına rağmen nefsiyetde insanın fiili ile oluşturulur.
    Ancak bilgiler ile vakıayı birbirine bağlama esnasında, bunları ölçmede kullanılacak kaide veya kaidelerin bulunması ile anlam netleşir vemefhumhaline gelir. Yöneltici etkenler ile mefhumlar arasında meydana gelen sentez, yönelticileri netleştirir ve meyil haline getirir.
    İlişkilendirme anında insanın bilgileri ve vakıayı ölçmede kullandığı kaide veya kaideler nefsiyetin ve akliyetin oluşumunda yani belirli bir şahsiyetin oluşumunda en büyük etkendirler.Akliyetin oluşumunda kullanılan kaide ve kaideler, nefsiyetin oluşumunda kullanılan kaide veya kaidelerle aynı olmazsa insanda bulunan akliyet ve nefsiyet birbirinden farklı olur. Çünkü o zaman insan, eğilimlerini iç dünyasında var olan kaide veya kaidelere göre ölçer. Yönelticilerini akliyeti oluşturan mefhumların dışındaki mefhumlara bağlar. Bu durumda ise fikirleri ile eğilimleri başka başka, birbirine zıt, farklı olur. Böylece seçkin olmayan bir şahsiyete sahip olur. Çünkü kelimeleri ve cümleleri anlayışı, vakıayı idraki, eşyaya olan meylinden farklı bir şekilde meydana gelir.
    Bu nedenle şahsiyetin tedavi edilebilmesi ve seçkin bir şahsiyetin oluşturulabilmesi, ancak insanın akliyeti ve nefsiyeti için aynı anda ancak tek bir kaidenin bulunması ile gerçekleşir. Yani bağlantı kurma esnasında bilgileri ve vakıayı değerlendirmede kullanılan kaidenin, yönelticilerle mefhumlar arasındaki sentezin sağlanmasında da aynen kullanılmasıyla tek kaide ve tek ölçü üzere seçkin bir şahsiyet oluşur.
    ŞAHSİYET
    http://huseyinsas.blogspot.com/2015/11/mefhumlar-zihinde-vakas-idrak_12.html?spref=fb
    https://namenstr8bredaholland.blogspot.com/2017/07/yaratc-allah-insanlar-yaratms-ve.html

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir